Proffuke hos Lexberg.no

Hallo hallo alle lesere, ny uke her på Mallorca snart ferdig. Men denne uken har vært litt uten om det vanlige.

Dette fordi jeg i en uke hat bodd et av Lexberg.no sine hoteller: Sunprime Palma Beach

Dette fordi jeg i en uke har bodd et av Lexberg.no sine hoteller: Sunprime Palma Beach Foto: Fritjof Iversen.

For andre året på rad arrangerte Rune Lexberg proffuke her på Mallorca. Han samlet ca 30 stk i år som trillet avgårde på turer rundt på øyen hver dag kl 10.00. I år hadde han også med seg 4 proffer + meg, utrolig gøy at jeg fikk være med å guide litt rundt å passe på at folk hadde det gøy på tur.

Her er gjengen som prøvde å holde orden i rekkene på dagtid: Vegard Breen, Dan Erik hansen, Reidar Borgersen, Truls Korsæth, Vegard Stake Laengen og i front sjefen selv Rune Lexberg. Foto: Fritjof Iversen

Dette er utsikten jeg våket opp til de fleste dagene, selv om det var tungt å stå opp tidlig gjorde dette synet det litt enklere.

Gjengen som var med oss var en meget god blanding av folk, men heldigvis likte alle på turen god stemning og kaffestopp. Altså folk etter min smak. På hver tur syklet vi samlet frem til kaffestopp etter ca 2-3 timer, etter dette delte vi oss i lang og kort turgruppe.

Her har vi kaffestopp i Llucmajor på dag 1

Den hender seg vi møte på andre grupper med turister som er på Mallorca for å nyte varmen, her er en gjeng med kinesiske sauer som stopper midt i veien for å ta bilder...

Strava fil fra turen vår på dag 1 finner du her: Lexberg.no Day 1

Det er en ivrig gjeng på tur, så måtte grave skikkelig dypt i kjelleren for å komme i front for å ta bilder slik som dette.

Med på turen var det folk fra alle kriker og kroker av landet, selv er jeg litt usikker på hvor kriker ligger men skal vist være fint der:)

Arild Eriksen som normalt sett er kommentator på Eurosport var for dagen kaptein for det Belgiske laget som her har isolert Team Sky etter kaffestoppen. Når man klarer dette er det lov å vinke å være glad.

Strava fil fra dag 2 finner du her: Lexberg.no day 2

Hver kveld kl 19.00 var det felles middag med godt utvalg av mat på hotellet´s buffet. Alltid god stemning rundt bordet å under offseason får man ingen stygge blikk når man forsyner seg av desserten.

Etter middagen samlet vi oss ute hvor proffene holdt korte foredrag og folk kunne stille spørsmål. Hylende fans fikk også mulighet til å få signert trøyer og div undertøy :)

Etter middagen samlet vi oss ute hvor proffene holdt korte foredrag og folk kunne stille spørsmål. Hylende fans fikk også mulighet til å få signert trøyer og div undertøy 🙂

På dag 3 ble det hele 5 timer på sykkelen for de i lang gruppe, heldigvis er nesten alle like dra villige i fornt så det går unna.

Her har Stake plassert seg strategisk unna vinden.

Her har Stake plassert seg strategisk unna vinden mens Breen presser seg frem mot fronten:)

Her nyter gjengen en fortjent lunsj i Petra før turen går videre.

Strava fil fra tur nr 3 finner dere her: Lexberg.no day 3

På dag 4 var det klart for den årlige konkurransen opp fjellet Cura. Vi delte opp i 5 lag, hvor 4 lag hadde 1 proff på laget sitt mens det siste laget måtte slite med meg.

Truls var ganske selvsikker på vei konkurransen, heldigvis for meg er han bedre på bakhjulet enn å dytte folk oppover en bakke :)

Truls var ganske selvsikker på vei konkurransen, heldigvis for meg er han bedre på bakhjulet enn å dytte folk oppover en bakke 🙂

For her er vinnerlaget 2015: Lag 5 Dan Erik Hansen - Marit Holt - Morten Pettersen - Svein Are Hansen - Trond Lydersen

For her er vinnerlaget 2015: Lag 5 Dan Erik Hansen – Marit Holt – Morten Pettersen – Svein Are Hansen – Trond Lydersen Foto: Fritjof Iversen

Ca 3 sekunder etter målgang lenge før de andre lagene kom opp begynte Trond seiersfeiringen.

Lag 3 Vegard Stake laaengen - Eli Hansen - Runar Hatlestad - Tore Lie - Lars Magnus Petlund

Lag 3 Vegard Stake laaengen – Eli Hansen – Runar Hatlestad – Tore Lie – Lars Magnus Petlund Foto: Eli Hansen

Lag 2 Reidar Borgersen - Laila Solholt - Trygve Olsen - Oddbjørn Roso - Lars Petlund

Lag 2 Reidar Borgersen – Laila Solholt – Trygve Olsen – Oddbjørn Roso – Lars Petlund Foto: Eli Hansen

Lag 4 Truls Korseth - Ragnild Hatlestad - Arild Eriksen - Thom Eikeland - Rolf Christensen

Lag 4 Truls Korseth – Ragnild Hatlestad – Arild Eriksen – Thom Eikeland – Rolf Christensen Foto: Eli Hansen

De andre lagene var:

Lag 1 Vegard Breen – Marit Sælid – Robert Franco- Johnny Jørgenvåg – Morten Andresen – Andreas Stabrun Smith
Bilder av disse kommer når jeg har fått dem 🙂

Strava fil fra dag 4 finner du her: Lexberg.no day 4

Etter turene har vi også satt pris på en god is :)

Etter turene har vi også satt pris på en god is 🙂 Foto: Random spanjol med baby.

Her står gjengen spent å venter på hvor turen går.

Dag 5 ble en tur i fjellene, her satset det utfor.

Glad gjeng, både opp og ned bakkene.

Glad gjeng, både opp og ned bakkene. Her er også sjefen selv Rune med.

Vergard og Vegard slår av en prat.

Strava fil fra dag 5 finner dere her: Lexberg.no day 5

På kvelden hadde vi også sosiale aktiviteter, her er Stake sammen med meg, Vegard breen, Reidar Borgersen, Rune Lexberg og Konen på vinsmaking.

På kvelden hadde vi også sosiale aktiviteter, her er Stake sammen med meg, Vegard breen, Reidar Borgersen, Rune Lexberg og hans kone Eva på vinsmaking.

Siste sykkeldag skulle også foregå oppe i fjellene, humøret og været var på topp. En som også overrasket var Andreas Stabrun Smith som vanligvis er kjent for sin kommentator jobb på NRK under Skiskyting.

Jeg og Truls trodde vi satte et tøft tempo i bunn av bakke nr 2 men det var vist ikke fort nok...

For noen km før toppen var det kun Mr NRK, Truls og meg igjen...å med 500watt de siste meterne ble det en lekende seier til NRK..Gino i Joker har nok kontrakten klar :)

For noen km før toppen var det kun Mr NRK, Truls og meg igjen…å med 500watt de siste meterne ble det en lekende seier til NRK..Gino i Joker har nok kontrakten klar 🙂 Alternativ oppladning er undervurdert…

Ned fra fjellene glimter Truls til med sine triks.

Stake slynger seg også nedover de smale spanske landeveiene ned mot kaffestopp.

Så triller vi inn mot Palma og Palma Beach for siste gang denne uken.

Strava fil fra dag 6 finner du her: Lexberg.no day 6

Hvis du kunne tenke deg en lignende tur med proffene er det bare å glede seg til neste år. Men for å dra på sykkeltur trenger du heldigvis ikke vente lenge, klikk inn på Lexberg.no  så finner du masse info 🙂

Jeg bor jo på øyen så skal det være noe du lurer på er det bare å ta kontakt. Så vil jeg takke alle som var med på denne uken hos Rune i år, super trivelig å møte dere alle sammen… Jeg håper vi sees igjen neste år.

Det fins vel ingen bedre måte å avslutte dette innlegget enn med tommel opp fra Laila og Truls.

Ps. for de som måtte lurte på hvor mye watt som må til for å leke med Truls Korsæth og Vegard Stake Laengen i spurt på rolige treningsturer så er svaret 1600watt ++

Følg meg også på følgende sider for oppdateringer

• Strava (Her legges treningsøktene mine ut hver dag)
  • Instagram (Her legges det ut bilder fra hverdagen, både seriøse og useriøse. Som oftest kombineres de 2)
  • Facebook (Her legges det ut linker, oppdateringer, bilder, nyheter osv)
  • SnapChat: Danerikhansen (Her legges det ut daglige bilder/videoklipp)
  • Twitter (Her legges det ut korte statuser, linker, bilder osv)
Categories: Uncategorized | 1 kommentar

Innleggsnavigasjon

1 thoughts on “Proffuke hos Lexberg.no

1. Reblogged this on DanErikHansen.