Mallorca dag 6

Dag 6 er snart ferdig, sitter/ligger her på sofaen inne på hotell rommet… Vasket sykkelen etter at det falt noen regndråper på dagens tur. Nå derimot er det storm ute igjen, samme som det var på denne tiden i går..!!! Dagens tur var 140 km lang i flatt terreng og tempoet var lavt! Treningen varte i 5 timer og alle gutta ser spreke ut. Espen bygger seg opp for hver dag som går og var i dag med i 4 timer.
Dagens stopp var i den lille byen Petra der vi var så heldig å finne en herlig Rapha butikk, mer om dette kommer beskrevet med bilder og teks litt lengre ned på siden. Etter 4 timer på dagens økt hadde jeg en spurt økt innlagt, følte at farten fortsatt er et stykke unna, men med tanke på at det var motvind i dag er jeg fornøyd. Merker også at jeg har mye mengde og ikke minst mye styrke trening i beina. Er på langt nær i spurt form om dagen men vet det kommer utover bare jeg følger programmet og planen.

Før middagen fikk jeg også 10 euro av en svenske her på hotellet for å bære ned de tomme øl og spritflaskene han til søplen. Jeg prøvde pent å takke nei til pengene ved å si at vi Nordmenn har fått så mye mer gull på ski i år at svenskene trengte de euroene mer enn meg men det hjalp fint lite. Det endte med at han og konen slapp på forlate romme mens jeg gjorde en god gjerning

Det er vel det som er verdt å nevne om dag 6 her nede på Mallorca, følg med i morgen. 5,5 timer er planen med litt styrketråkk og bakker innlagt på planen.

Her er noen bilder fra dagen:

image_1363287650237195

Her er bilde fra dagens kaffe-stopp i den lille byen Petra,
på menyen sto eplekake, belgisk vafel og i koppen en Cappuccino

image_1363287286190775

Her fikk jeg knipset et bilde av Espen selvom han var mest opptatt av å fikse på skoen.

image_1363287301659093

I den lille byen vi hadde kaffe-stopp var vi så heldige å finne en utsøkt liten Rapha butikk.
Liten var det, men utvalget var det ingen ting å si på, de hadde vel så og si alt av Rapha tøy og produkter
For en syklist er dette nesten som å komme til himmelen.

image_1363287311385391

Uten for sto et stk gammel tempomaskin. Hvis du ser på gaffelen foran står navnet til Miguel Indurain.
Sykkelen er indentisk til den Miguel brukte da han herjet i sin tid, om dette er han eller en kopi vites ikke.

image_1363287324259554

Ved siden av hang denne rammen med trøyer de fleste syklister hva betyr men jeg fikk ikke lest noe info
om disse i farten, vi måtte desverre haste videre. Men medaljen og trøyene sier vel sitt….

image_1363287333628916

Vel hjemme på hotellet slappet jeg av mellom noen basis øvelser (planken og armhevninger)
Kjørte Assos antrekk i dag.

image_1363287343457604

Jeg gikk jo ikke tomhendt ut av Rapha butikken,
hadde desverre ikke plass til mer i lommene på trøyen en denne lille boksen,
men den er igjen gull verdt for en syklist:)

image_1363287364063067

Slik ser boksen ut innvendig, da er jeg klar for mange langturer på sykkelsetet

image_1363287374030356

En liten info lapp om kremens innhold og ikke minst det berømte fjellet MT. Ventoux
En boks med sykkel magi fra det legendariske fjellet.

Skjermbilde 2013-03-14 kl. 19.41.26

Avslutter med et bilde fra garmin der du ser kart over hvor på øyen vi syklet i dag.

Da er det ikke mer å si i dag, men klikk innom hit i morgen også så får du lese om dag 7 her på Mallorca med meg og resten av Team Fana Elite.